Etiketler

, ,

Aslinda costume dramaya ara vermedim, her daim devam. Yazmadim pek, meraklisi varmis. Sorgu sual eyleyenler oldu. Aslinda bir kisi. Olsundur, bastaci.  Aslinda sirf bu konuya dair cok güzel bloglar var, ben iki cümlecik yaziyorum. Neyse faydasi olur belki.

Malum sebeplerden dolayi tavsiye üzerine civanpercemi cayina basladim. Nedense herkes yanliz igrenc bir kokusu var, tadi hos degil vb. dedi. Hmm ya bu ben de beklentiyi düsürdü, ya da tuhaf zevklerim var. Ben sevdim yahu. Isirganotu cayi, adacayi vb. icen seven, bunu havada karada icer. Ha ben agave surubuyla tatlandiriyorum ama ha bal koymussun ha seker. Koku gayet güzel. Neyse ben saniyordum ki sifa diye rezil ötesi bir sey icecegim. Keyife dönüssün iskence diye civanpercemini costume drama yaninda alayim, yavas yavas icerim diye planlar yaptim. 4. günüm bugün a dostlar, cay ise yaradi! Tesadüf müdür bilemiyorum.

(almancasi schafgarbedir insallah civanperceminin, yoksa ben baska sey iciyorum)

Neyse bu 4 gün boyunca cayima eslik eden drama elbet ki gene BBC produksiyonu. He Knew He Was Right. Sanirim lisedeyken okumustum ben bu romani. O zaman yeterli korse, kurdele vb. ihtiva etmemisti. Ana hikayeyi pek sevememistim, ara karakterlere bayilmistim. Pek aman aman bulmamistim. Simdi 2004 yapimi 4 bölümlük dizisini izleyince ana hikaye adina fikrim pek degismedi aslinda. Arada ben büyüdüm, evlendim vb. Ha düsündürücü tabii, kadin-erkek iliskisi üzerine. Bir bakima dönemsel baglamdan da bagimsiz. Kendi capinda ileri bir Othello alt metni, kiskanclik, inat ve el alem ne der , ne düsünür üzerine yasamaya dair.

Depresif bulacaklar olacaktir. Zaten öyle vicik vicik romantik bir costume drama degil.  Öylesini de seviyorum o ayri. Hikayemiz cözülen bir evlilik üzerine. BBC prodüksiyonu oldugu icin mekandi, kostümdü, oyunculuktu tartismayacagimdir. Bill Nighy tipik villain karakter icin cok yerindeydi, keyifle izledim.

Lark Rise to Candleford’un hemen üzerine izlemedim, iyi olmus. Cok karakter var zira.

Yakinda BBC’nin bütün Dickens uyarlamalarini bilmem kac yüzüncü kez bir daha izleyecegimdir. Bunun üzerine yazacagimdir. Bilhassa favorim onlar benim.

