Etiketler

, , ,

2 gündür Langston Hughes siiri alt metnim oldu. Depresif bir post olmayacak yine de. Hayalini kurmak bile hayaldi, simdi sadece ertelendi. Bu da bir gelisme, büyük bir gelisme.

Gecen hafta yarislar sirasinda ne nehirdeki ördek cemaatinin bir kisminin coluga cocuga karistigini görmüstüm. Bildigimiz yesil basli ördeklerde isler hala kesat ama cinsini anlamadigim tavuktan hallice pek saldirgan yüzen bir kus daha var. Ekmek attin mi ördekleri döve döve hepsini yemeye kalkan arsiz bir cins. Itinayla o arsizlari daha az beslemeye yeltenirdim. Durumlar degisti tabi. Malum bebekleri var. Evde yeterince ekmek birikince sabah kahvaltilari benden olsun dedim.1 haftada yavrular pilic kivamina gelmis.

Gecen hafta yavrulara ayy avvv uyyy sesleri cikararak bakiyorken baska düsüncelerim vardi. Buna dair ön arastirma ve tüketim cilginligi dahi yapmistim. Hani diyorlar ya insan plan yaparken tanri kis kis gülermis, bana da oldu.

Bu arsiz su kusu, ördegi, tavuklari gibi biz de mart sonunda oldugum operasyonun da sükürler olsun ki basarisina inandiktan sonra coluga cocuga karissak mi diye düsündük, ve sonunda evet evet karisalim dedik.

Ilginctir arama motoruna ne yazarsam yazayim, aradigim icerik ya eksi sözlük ya da kadinlar klubü baglaminda cikiyor. Bu kadinlar klübü forumu cok ilginc vesselam. Herkes birbirine canim diyor ve bilim ve koca kari söylemi bu garip canim, cicim paradigmasinda yillardir süregeliyor. Velhasil benim fizyolojik bir problemim oldugu icin su yasa kadar (Trde 30, Almanyada 29 yasindayim) regli, yumurtlama vb. gibi konularda kendimden bi haber yasadim. Hamilelik düsük bir olasilikta ve dahasinda riskliydi. Tekrar sükrediyorum bu sebep ortadan kalkti. Gene de doktorum Ekim kontrolüne kadar %5lik bir gerileme vb. ihtimali olabilecegini söylüyor. Ekimi her sekilde iple cekiyorum.

Neyse, kadinlar klübünden bütün canimlari, cicimleri ve bir takim koca kari önerilerini ortadan eleyince ve SAT hcg gibi seylerin ne oldugunu da desifre edince, elimde hamile kalabilmeyi güclendirmeye dair bir takim daha önce bilmedigim alet vb. bilgisi ulasti.

Bir gazla bunlari aldim. Yaklasik 2 aydir da kullanmayi bekliyorum. Bunlar da clearblue kolay hamilelik monitörü ve pre-seed kayganlastirici jel.

Clearblue monitor yumurtlama takibi. Normal ov. testlerinden daha temiz bir is cikariyor anladigim kadariyla. Pre-seed ise sperm hareketliligini engellemeyen kayganlastirici bir jel. Okudugum kadariyla kullanimi plastik aplikatörlerle oldugu icin zor. Kullanmadim henüz ama biraz abartmislar sanki. Clearblue’yu aldigimdan bu yana ovulasyon takibi yapacagim günü bekliyorum. Cihaz reglinin ilk günü baslatiliyor ve devaminda test cubuklari kullaniyorsun. Sabahlari cubuklara isemek sureti ile alet hormon takibi yapiyor ve yumurtlama tarihini 2 gün önceden haber veriyor. Gerisi size kalmis.

Aldim alali kösede durdugu icin killandim. Ne gelen varrr, ne giden. Pazartesi tam kan sayimi yaptirdim. Ta taaa, eskilerden bir dost tekrar kapimi calmis. Hani yiyorum yiyorum zayifliyorum ya… stres degilmis sebep. Hani migrenler azmisti ya =(…. Gözlerim pek bir pörtledi, cok uyuyorum ya da az uyuyorum… Cik. MB geri döndü. Tiroid azmis a dostlar, ilaci abandilar bana simdi. Öyle böyle degil, normalin 4-5 kati. 3 ay icinde normale indirip, duruma göre ameliyat veya radyo iyot terapisi üzerine konusma yapacagiz. Zorla 1 gün de hastanede yatirdilar. Tiroid firtinasi riski varmis. Ne ara azdi bu kadar bilemiyorum. Istesem, zorlasam hamile kalamiycam, mucize eseri kalirsam riskli. Ameliyat ya da atom tedavisi olsam +8 ay ertelemeceli. Velhasil hamilelik yasak. Moral yerlerde oluyor bazen düsününce. Cünkü zibinlara cok fena yan gözle bakmaya baslamistim. Bekle, ertele sonra tutturmaya ugras olayim bir 33-34 sonra baska stres sikinti.

“What happens to a dream deferred?

Does it dry up
like a raisin in the sun?

…”

Iste bir süre ördek yavrulari, bir süre esmer günler bana. Yani planlanan cilgin tüketim endeksi (bebek zimbirtilari) tarihi bilinmeyen bir gelecege ertelendi. Arz ederim.

Ve anne bu olay disinda ben iyiyim. Tiriod firtinasi riskim falan da yokmus, biliyorsun normal aile hekimleri cok tirsak oluyor.

