Etiketler

, ,

Gri hava gene geldi. Kitap okuyup uyuklamak üzerine hain planlar yaparken canim Agatha Christie cekti yine. Söyle el -göz yordamiyla kitaplardan secmece yapacakken, tasindigimdan beri erteledigim kronolojik dizimi yapmaya karar verdim. Zamaninda Agatha Christie kitaplarini, Poirot, Marple, Tommy & Tuppence ve digerleri olarak dahi ayirmistim. Simdi bir de kronolojiyi deneyeyim dedim. Son tasinmamizda zaten en ufak bir düzen dahi yoktu.

Karman corman, bkz:

Olay bir bakima envanter dökümüne ve bir daha canim canim Agatha Christie’lerimi kimseye ödünc vermemeye dair yemin yinelemeye kadar geldi. Giden geri gelmemis.

Agatha Christie’nin cok kitabi var elbet. Bir de Amerika B. D. ve Inkiltere baskilarindan kaynaklan bir karmasa. Kitap listeleri genellikle birbirini tutmuyor bu nedenle. Kisa hikayelerin toplandigi kitaplarin U.S ve U.K versiyonlariyla ben basedemedim sahsen. Pek hayran oldugum Inkilis editionlarini baz aldim ve ise koyuldum:

Suradaki liste’ye göre kitaplari siraladim. Kitaplar ayni yayin evinden olmadigi ici biraz karman corman bir görüntü oldu. Öyle ki kitaplarin yarisi 80’lerden yarisi da 2000’lerden. Neyse, sonucta kronolocik sirayi tamamladim. Eksiklerim ve kayiplarim da belli oldu.

huhu son görünüm:

Kayip tek bir romanim varmis ki aslinda bunun Hickory Dickory Dock oldugunu farketmemle büyük bir kayip olmadigini düsünüyorum. Bence Murder is Easy ile beraber en bayik romani. Velhasil kolleksiyonda eksik olmasin diye almak üzere not düsüyorum.

Bir de tabi Charles Osborne’nun romanlastirdigi Agatha Christie oyunlari, Black Coffee, The Unexpected Guest ve Spider’s Web var. Kitlik günleri icin alip koymak icab edebilir.  

Gelelim kisa öykülere…

Inkiltere basimlari icin kisa hikayelere gelince eksik üc taneymis. Yazalim: Partners in Crime (hirgiz calmis tomimivetapinsimi), The Mysterious Mr. Quin, ve The Listerdale Mystery. Güzel. Fakat kullandigim liste eksik cünkü normalde While the Light Lasts ve Problem at Pollensa Bay’in the Inkilis basiminda olmasi lazim. Belki bunlar nispeten yeni oldugu icin yer etmemistir; bilemedim.

A.B.D basimlari baz alindiginda The Regatta Mystery, Witness for the Prosecution and Other Stories, The Mousetrap and Other Stories, The Under Dog and Other Stories, Double Sin and Other Stories, The Golden Ball and Other Stories,  ve The Harlequin Tea Set bende olmayanlar.

Iste düzen tertip namina tüketim endeksimi kamcilayici yeni ihtiyaclar kesfettigim bir günde, canim Agatha Christie’nin bir cok kitabini tamamlamis olmanin zevkiyle simdi hain planimi gerceklestirmek üzere huzurlarinizdan ayriliyorum.

 

 

